26.04.2024 |
Ελληνικό καθεστώς για εφημερίδες και περιοδικά – SA.113322
Η Επιτροπή ενέκρινε, βάσει του Κεφαλαίου 2.1. του Προσωρινού Πλαισίου Κρίσης και Μετάβασης 2023, μερική εκ νέου θέσπιση ελληνικού καθεστώτος για τη στήριξη των εκδοτών εφημερίδων και περιοδικών
|
24.04.2024 |
Κυπριακό καθεστώς για στεγαστικά δάνεια – SA.112704
Η Επιτροπή ενέκρινε, με άμεση εφαρμογή του άρθρου 107 (2) (α) ΣΛΕΕ, την εκ νέου θέσπιση ενός κυπριακού καθεστώτος για τη διαχείριση των δανείων που χορηγούνται στο πλαίσιο του κυβερνητικού σχεδίου στέγασης ‘ΟΙΚΙΑ’
|
23.04.2024 |
Κυπριακό καθεστώς για αγρότες στη δυτική Λευκωσία – SA.113636
Η Επιτροπή ενέκρινε, βάσει του Κεφαλαίου 2.1. του Προσωρινού Πλαισίου Κρίσης και Μετάβασης 2023, την εκ νέου θέσπιση κυπριακού καθεστώτος άμεσων επιχορηγήσεων σε αγρότες που δραστηριοποιούνται στη Δυτική Λευκωσία
|
05.04.2024 |
Ανάκτηση τσεχικών ενισχύσεων σε αγρότες – SA.50787 & SA.50837
Η Επιτροπή χαρακτήρισε ως μη συμβατές ορισμένες επενδυτικές ενισχύσεις που χορήγησε η Τσεχία σε μεγάλες γεωργικές επιχειρήσεις το 2017 και το 2018, διατάσσοντας ανάκτησή τους
|
19.03.2024 |
Κυπριακό καθεστώς για τη στήριξη της καλλιέργειας πατάτας – SA.112481
Η Επιτροπή ενέκρινε, βάσει του Κεφαλαίου 2.1. του Προσωρινού Πλαισίου Κρίσης και Μετάβασης 2023, κυπριακό καθεστώς για την στήριξη της καλλιέργειας πατάτας
|
15.03.2024 |
Ελληνική ad hoc ενίσχυση στη Sky Express – SA.62482
Η Επιτροπή ενέκρινε, με άμεση εφαρμογή του άρθρου 107 (2) (β) ΣΛΕΕ, ελληνική ad hoc ενίσχυση στην αεροπορική εταιρεία Sky Express
|
15.03.2024 |
Κυπριακό καθεστώς για σιτηρά και κτηνοτροφικά φυτά – SA.112482
Η Επιτροπή ενέκρινε, βάσει του Κεφαλαίου 2.1. του Προσωρινού Πλαισίου Κρίσης και Μετάβασης 2023, κυπριακό καθεστώς για την ενίσχυση τoυ κλάδου της σιτηροκαλλιέργειας και των κτηνοτροφικών φυτών
|
14.03.2024 |
Εκτέλεση διαιτητικής απόφασης και υποχρέωση αναστολής – C-516/22
Επιτροπή/Ηνωμένο Βασίλειο (Micula) – Απόφαση ανωτάτου εθνικού δικαστηρίου, η οποία διατάσσει άλλο κράτος να εκτελέσει διαιτητική απόφαση που χορηγούσε αποζημίωση σε επενδυτές, παρά το γεγονός ότι η Επιτροπή είχε κινήσει επίσημη διαδικασία έρευνας για το ζήτημα, παραβιάζει το άρθρο 108 (3) ΣΛΕΕ
|
08.03.2024 |
Ιταλικό καθεστώς για τον πράσινο εξοπλισμό – SA.112546
Η Επιτροπή ενέκρινε, βάσει του Κεφαλαίου 2.8. του Προσωρινού Πλαισίου Κρίσης και Μετάβασης 2023, ιταλικό καθεστώς για τη στήριξη των επενδύσεων στην παραγωγή πράσινου εξοπλισμού
|
07.03.2024 |
Υποχρέωση αγοράς πράσινων ενεργειακών πιστοποιητικών – C-558/22
Fallimento Esperia & GSE – Νομοθετικό μέτρο που υποχρεώνει τις αλλοδαπές επιχειρήσεις παραγωγής και εισαγωγής ηλεκτρικής ενέργειας να αγοράζουν πράσινη ηλεκτρική ενέργεια ή πράσινα πιστοποιητικά, κάτι που δεν ισχύει για τις αντίστοιχες ημεδαπές επιχειρήσεις, δεν αντίκειται κατ’ αρχήν στους κανόνες κρατικών ενισχύσεων, εφόσον δικαιολογείται από τη φύση και την οικονομία του συστήματος αναφοράς
|
06.03.2024 |
Ρουμανικό καθεστώς για την ανάπτυξη φωτοβολταϊκών – SA.108510
Η Επιτροπή ενέκρινε, βάσει του Κεφαλαίου 2.5. του Προσωρινού Πλαισίου Κρίσης και Μετάβασης 2023, ρουμανικό καθεστώς για τη στήριξη εγκαταστάσεων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από χερσαία αιολικά και ηλιακά φωτοβολταϊκά
|
01.03.2024 |
Πορτογαλικό καθεστώς για πράσινο εξοπλισμό – SA.110254
Η Επιτροπή ενέκρινε, βάσει του Κεφαλαίου 2.8. του Προσωρινού Πλαισίου Κρίσης και Μετάβασης 2023, πορτογαλικό καθεστώς για τη στήριξη των επενδύσεων στην παραγωγή πράσινου εξοπλισμού
|
29.02.2024 |
Ελληνικά καθεστώτα αποζημίωσης λόγω θεομηνιών βάσει ΓΑΚ
Η Ελλάδα θέσπισε, βάσει του άρθρου 50 ΓΑΚ 651/2014, διάφορα καθεστώτα αποζημιώσεων για επιχειρήσεις που επλήγησαν από θεομηνίες
|
29.02.2024 |
Ελληνικά καθεστώτα αποζημίωσης λόγω θεομηνιών στον τομέα της αλιείας
Η Ελλάδα θέσπισε, βάσει του άρθρου 49 του απαλλακτικού Κανονισμού 2022/2473, διάφορα καθεστώτα αποζημίωσης επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην αλιεία και την υδατοκαλλιέργεια, λόγω θεομηνιών
|
29.02.2024 |
Ελληνικά καθεστώτα αποζημίωσης λόγω θεομηνιών στον αγροτικό τομέα
Η Ελλάδα θέσπισε, βάσει του άρθρου 37 του απαλλακτικού Κανονισμού 2022/2472 για τον γεωργικό τομέα, διάφορα καθεστώτα αποζημιώσεων για επιχειρήσεις που επλήγησαν από θεομηνίες
|
28.02.2024 |
ΣΕΚΕΕ και επιπτώσεις στον ανταγωνισμό – Τ-390/20
Scandlines/Επιτροπή – Όταν διαδοχικά μέτρα χορηγούνται για τη χρηματοδότηση του σχεδιασμού και της κατασκευής ενός και του αυτού έργου, η Επιτροπή μπορεί νομίμως να εξετάσει τη συμβατότητά τους, εξετάζοντας ενιαία το σύνολο της χρηματοδότησης, χωρίς αυτό να εμποδίζει να ληφθεί υπόψη το σωρευτικό αποτέλεσμα των ενισχύσεων. Η πλήρωση του τυπικού χαρακτήρα κινήτρου δεν είναι αναγκαία, όταν αποδεικνύεται ότι το εξεταζόμενο έργο δεν θα μπορούσε, ούτως ή άλλως, να προχωρήσει χωρίς την ενίσχυση (ουσιαστικός χαρακτήρας κινήτρου)
|
28.02.2024 |
Επιλεκτικό πλεονέκτημα από καθεστώς αποζημιώσεων – C-797/22 P
Ελλάδα/Επιτροπή – Η ύπαρξη του πλεονεκτήματος διαπιστώνεται με γνώμονα τη δυνατότητα της επιχείρησης να αποκομίσει όφελος, το οποίο δεν θα αποκόμιζε υπό τις συνήθεις συνθήκες της αγοράς, χωρίς να έχει σημασία εάν η αγορά βρίσκεται ή όχι σε κρίση, διότι η έννοια της κρατικής ενίσχυσης είναι αντικειμενική. Μέτρα από τα οποία μπορούν να επωφεληθούν μόνον οι επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες σε ορισμένες περιοχές είναι a priori επιλεκτικά, εκτός εάν οι ενισχύσεις έχουν χορηγηθεί από περιφερειακές αρχές, οι οποίες διαθέτουν επαρκή διαδικαστική θεσμική και οικονομική αυτονομία
|
28.02.2024 |
Προνόμια δημόσιας εξουσίας και έργα υποδομών – Τ-364/20
Δανία/Επιτροπή – Όλες οι μη οικονομικές δραστηριότητες δεν συνδέονται υποχρεωτικά με την άσκηση προνομίων δημόσιας εξουσίας, διότι περιλαμβάνουν επίσης τις δραστηριότητες που δεν συνίστανται στην παροχή αγαθών ή υπηρεσιών σε δεδομένη αγορά υπό συνθήκες ανταγωνισμού. Το γεγονός ότι κράτος μέλος κάνει χρήση προνομίων δημόσιας εξουσίας για να δημιουργήσει έναν φορέα που θα είναι υπεύθυνος για την κατασκευή και τη λειτουργία υποδομής δεν συνεπάγεται κατ’ ανάγκην ότι οι δραστηριότητες του φορέα αυτού συνδέονται, επίσης, με την άσκηση προνομίων δημόσιας εξουσίας, αλλά ο φορέας αυτός μπορεί να ασκεί και οικονομική δραστηριότητα. Δεν αναιρεί την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας το γεγονός ότι ύψος των τελών που χρεώνονται στους χρήστες δημόσιας υποδομής για τη χρήση της υποδομής δεν καθορίζεται βάσει λογικής της αγοράς
|
27.02.2024 |
Ελληνικό καθεστώς στο πλαίσιο του προγράμματος ΤΑΠΤοΚ – SA.112913
Η Ελλάδα θέσπισε, βάσει του άρθρου 14 του ΓΑΚ 651/2014, καθεστώς ενισχύσεων, στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος ‘Τοπική Ανάπτυξη με Πρωτοβουλία Τοπικών Κοινοτήτων’ (ΤΑΠΤοΚ)
|
27.02.2024 |
Τροποποίηση ελληνικού καθεστώτος για οπτικοακουστικά έργα – SA.112912
Η Ελλάδα τροποποίησε, βάσει του άρθρου 54 ΓΑΚ 651/2014, καθεστώς ενίσχυσης της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων
|
23.02.2024 |
Γερμανική ad hoc ενίσχυση στην ArcelorMittal – SA.104898
Η Επιτροπή ενέκρινε, βάσει των Κατευθυντηρίων Γραμμών 2022 για το κλίμα, το περιβάλλον και την ενέργεια, γερμανική ad hoc ενίσχυση στην εταιρεία ArcelorMittal, με σκοπό τον μετασχηματισμό της λειτουργίας παραγωγής χάλυβα ώστε να εξαλειφθούν οι ανθρακούχες εκπομπές
|
23.02.2024 |
Επίσημη διαδικασία έρευνας για γαλλικές ΥΓΟΣ – SA.101557
Η Επιτροπή κίνησε επίσημη διαδικασία έρευνας για γαλλικές αποζημιώσεις προς τις εταιρείες θαλάσσιων μεταφορών Corsica Linea και La Méridionale
|
22.02.2024 |
Ενεργειακό τιμολόγιο κατόπιν διαιτητικής απόφασης – C-701/21 P
Μυτιληναίος και Επιτροπή/ΔΕΗ – Το διαιτητικό δικαστήριο της ΡΑΕ δεν διαφοροποιείται από οποιοδήποτε άλλο διαιτητικό δικαστήριο που συστάθηκε με σύμβαση, και, άρα, δεν εξομοιώνεται με τακτικό δικαστήριο. Δικαστική απόφαση που απορρίπτει αγωγή ακυρώσεως διαιτητικής απόφασης δεν συνεπάγεται τον καταλογισμό του επίμαχου μέτρου στο κράτος
|
21.02.2024 |
Ρήτρες μετακύλισης του βάρους της ανάκτησης – Τ-29/14 & T-31/14
Telefónica Gestión Integral de Edificios y Servicios/Επιτροπή – Η Επιτροπή μπορεί να διατάξει τις εθνικές αρχές να ακυρώσουν, σύμφωνα με το εθνικό δίκαιο, συμβατικές ρήτρες αποζημίωσης μεταξύ επιχειρήσεων, οι οποίες μετακυλίουν το βάρος της ανάκτησης από τον πραγματικό δικαιούχο σε τρίτους, εφόσον διαπιστώνεται ότι οι ρήτρες αυτές ενδέχεται να παραβιάζουν την αποτελεσματικότητα της εντολής ανάκτησης
|
20.02.2024 |
Ελληνικό καθεστώς για επισκέπτες καθηγητές και ερευνητές – SA.112761
Η Ελλάδα θέσπισε, βάσει του άρθρου 25 του ΓΑΚ 651/2014, καθεστώς για την απασχόληση επισκεπτών καθηγητών και ερευνητών από το εξωτερικό σε ελληνικά πανεπιστήμια
|
19.02.2024 |
Ελληνικά καθεστώτα για την απασχόληση ανέργων
Η Ελλάδα θέσπισε, βάσει του άρθρου 32 του ΓΑΚ 651/2014, δύο καθεστώτα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση ανέργων
|
16.02.2024 |
Γερμανικό καθεστώς για μείωση του άνθρακα στη βιομηχανία – SA.104880
Η Επιτροπή ενέκρινε, βάσει του Κεφαλαίου 4.1. των Κατευθυντηρίων Γραμμών 2022 για το κλίμα, το περιβάλλον και την ενέργεια, γερμανικό καθεστώς για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα στη βιομηχανία
|
16.02.2024 |
Ελληνική ad hoc ενίσχυση στην εταιρεία Legendary Food AE – SA.112693
Η Ελλάδα θέσπισε, βάσει του άρθρου 16 του ΓΑΚ 651/2014, ad hoc ενίσχυση της εταιρείας Legendary Food AE για την αρχιτεκτονική, δομική, αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση του Αρσάκειου Μεγάρου με σκοπό τη δημιουργία ενός καινοτόμου πολυχώρου
|
16.02.2024 |
Ελληνική ad hoc ενίσχυση για την αναβάθμιση του Ζαππείου – SA.112690
Η Ελλάδα θέσπισε, βάσει του άρθρου 16 του ΓΑΚ 651/2014, ad hoc ενίσχυση για την αρχιτεκτονική, δομική, αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση της Αίγλης Ζαππείου
|
16.02.2024 |
Ελληνική ad hoc ενίσχυση στην εταιρεία Vitex – SA.112691
Η Ελλάδα θέσπισε, βάσει του άρθρου 47 του ΓΑΚ 651/2014, ad hoc ενίσχυση της εταιρείας Vitex AE για την κατασκευή νέας ολοκληρωμένης μονάδας παραγωγής ξηρών τσιμεντοειδών κονιαμάτων από ανακτήσιμες πρώτες ύλες
|
|