Προσαρμογή Προτιμήσεων Συναίνεσης

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας βοηθήσουμε να πλοηγηθείτε αποτελεσματικά και να εκτελέσετε ορισμένες ενέργειες. Θα βρείτε λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με όλα τα cookies κάτω από κάθε κατηγορία συναίνεσης παρακάτω.

Τα cookies που κατηγοριοποιούνται ως «Απαραίτητα» αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας, καθώς είναι αναγκαία για την ενεργοποίηση των βασικών λειτουργιών του ιστότοπου.... 

Πάντα Ενεργά

Τα απαραίτητα cookies είναι ζωτικής σημασίας για τις βασικές λειτουργίες του ιστότοπου, ο οποίος δεν θα λειτουργεί με τον προβλεπόμενο τρόπο χωρίς αυτά.Τα cookies αυτά δεν αποθηκεύουν δεδομένα προσωπικής ταυτοποίησης.

Δεν υπάρχουν cookies για εμφάνιση.

Τα λειτουργικά cookies βοηθούν στην εκτέλεση ορισμένων λειτουργιών, όπως η κοινή χρήση του περιεχομένου του ιστότοπου σε πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, η συλλογή σχολίων και άλλες λειτουργίες τρίτων.

Δεν υπάρχουν cookies για εμφάνιση.

Τα αναλυτικά cookies χρησιμοποιούνται για να κατανοήσουμε πώς αλληλεπιδρούν οι επισκέπτες με τον ιστότοπο. Αυτά τα cookies παρέχουν πληροφορίες σχετικά με μετρήσεις, όπως ο αριθμός των επισκεπτών, το ποσοστό εγκατάλειψης, η πηγή επισκεψιμότητας κ.λπ.

Δεν υπάρχουν cookies για εμφάνιση.

Τα cookies απόδοσης χρησιμοποιούνται για την κατανόηση και την ανάλυση των βασικών δεικτών απόδοσης του ιστότοπου, οι οποίοι βοηθούν στην παροχή μιας καλύτερης εμπειρίας χρήστη για τους επισκέπτες.

Δεν υπάρχουν cookies για εμφάνιση.

Τα cookies διαφήμισης χρησιμοποιούνται για να δώσουν στους επισκέπτες προσαρμοσμένες διαφημίσεις βάσει των σελίδων που έχουν επισκεφτεί και να αναλύσουν την αποτελεσματικότητα της διαφημιστικής καμπάνιας.

Δεν υπάρχουν cookies για εμφάνιση.

Πρόταση Κανονισμού για πράσινες μεταφορές

Η Επιτροπή πρότεινε τη θέσπιση Κανονισμού, που της επιτρέπει να εξαιρεί από την υποχρέωση προηγούμενης κοινοποίησης, βάσει του άρθρου 108 παρ. 3 ΣΛΕΕ, ορισμένα είδη ενισχύσεων στους τομείς των σιδηροδρομικών, εσωτερικών πλωτών και πολυτροπικών μεταφορών, με στόχο την προώθηση των πράσινων μεταφορών

Βάσει της εκτεταμένης πείρας που έχει αποκτήσει η Επιτροπή με την πάροδο των ετών όσον αφορά την εφαρμογή του άρθρου 93 της ΣΛΕΕ σχετικά με τον συντονισμό των μεταφορών, καθώς και των Κατευθυντήριων Γραμμών για τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις 2008, πρότεινε να θεσπίσει το Συμβούλιο έναν Κανονισμό που θα επιτρέψει στην Επιτροπή να κηρύσσει ορισμένες κατηγορίες κρατικών ενισχύσεων για πιο πράσινους τρόπους μεταφοράς συμβατές με την εσωτερική αγορά.

Η πρόταση αυτή αποτελεί συνέχεια του ελέγχου καταλληλότητας των κρατικών ενισχύσεων του 2020 που διενήργησε η Επιτροπή και ο οποίος κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι υφιστάμενοι κανόνες για τις μεταφορές πρέπει να προσαρμοστούν, καθώς οι προαναφερόμενες Κατευθυντήριες Γραμμές είναι παρωχημένες και δεν αντικατοπτρίζουν σημαντικές κανονιστικές εξελίξεις και αλλαγές στη λειτουργία της αγοράς, όπως την απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών στον ανταγωνισμό και οι προτεραιότητες πολιτικής της ΕΕ στο πλαίσιο της Πράσινης Συμφωνίας.

Ο νέος Κανονισμός του Συμβουλίου προτείνεται στο πλαίσιο της αναθεώρησης των Κατευθυντήριων Γραμμών για τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις 2008, στις οποίες περιλαμβάνονται ορισμένα είδη ενισχύσεων υπέρ των σιδηροδρομικών, εσωτερικών πλωτών και πολυτροπικών μεταφορών, ιδίως ενισχύσεις που στηρίζουν τον συντονισμό των μεταφορών, των οποίων οι πιθανότητες να προκαλέσουν στρέβλωση του ανταγωνισμού είναι περιορισμένες.

Μετά την έκδοση του προτεινόμενου Κανονισμού από το Συμβούλιο, η Επιτροπή προτίθεται να εκδώσει Κανονισμό Απαλλαγής κατά κατηγορία που θα απαλλάσσει τα κράτη μέλη από την υποχρέωση προηγούμενης κοινοποίησης των μέτρων ενίσχυσης που εμπίπτουν στις κατηγορίες αυτές. Με αυτόν τον τρόπο θα εξασφαλιστεί ασφάλεια δικαίου, θα απλουστευθούν οι διαδικασίες και θα μειωθεί η γραφειοκρατία για τα κράτη μέλη, ενώ παράλληλα η Επιτροπή θα μπορέσει να επικεντρώσει τον έλεγχό της στις ενισχύσεις με τις δυνητικά περισσότερο στρεβλωτικές επιπτώσεις. Επιπλέον, θα συμβάλλει στην πράσινη και την ψηφιακή μετάβαση, σύμφωνα με τους στρατηγικούς στόχους της ΕΕ, ιδίως τους στόχους της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ και της στρατηγικής για βιώσιμη και έξυπνη κινητικότητα.

Στο παρόν στάδιο ο προτεινόμενος Κανονισμός θα συζητηθεί στο Συμβούλιο της ΕΕ.

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/el/ip_22_4311

keyboard_arrow_up