ΜΜΕ

Οδηγός χρήσης της Επιτροπής για το νέο ορισμό ΜΜΕ

Η Επιτροπή της Ε.Ε. (ΓΔ για τις Επιχειρήσεις και τη Βιομηχανία) έχει εκδόσει έναν Οδηγό, που περιλαμβάνει λεπτομέρειες και εξηγήσεις για τον νέο ορισμό της ΜΜΕ που ισχύει από 1.1.2005. Ο εν λόγω Οδηγός περιέχει επίσης ένα υπόδειγμα δήλωσης που πρέπει να συμπληρώνουν οι επιχειρήσεις για να αποδείξουν ότι είναι ΜΜΕ, όταν υποβάλλουν αίτηση για να υπαχθούν σε καθεστώτα υποστήριξης ΜΜΕ.

Ο νέος ορισμός της ΜΜΕ αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προς την κατεύθυνση ενός βελτιωμένου επιχειρηματικού περιβάλλοντος για τις ΜΜΕ και αποσκοπεί να προωθήσει την επιχειρηματικότητα, τις επενδύσεις και την ανάπτυξη. Ο ορισμός αυτός αποτελεί προϊόν επεξεργασίας μετά από πολλές συζητήσεις με τα εμπλεκόμενα μέρη, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι της Λισσαβόνας.

Ο Οδηγός παρουσιάζει τις αλλαγές που επέφερε ο νέος ορισμός της ΜΜΕ. Εξηγεί δε πώς διαπιστώνεται εάν μία επιχείρηση μπορεί να θεωρηθεί ΜΜΕ ακολουθώντας μια κατά στάδια διαδικασία. Στο πλαίσιο αυτό, ο νέος ορισμός λαμβάνει υπόψη του πιθανές σχέσεις με άλλες επιχειρήσεις. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι σχέσεις αυτές, ιδίως εάν δημιουργούν σημαντικούς οικονομικούς δεσμούς με άλλες επιχειρήσεις, μπορεί να σημαίνουν ότι μία επιχείρηση δεν είναι ΜΜΕ.

Ο Οδηγός αυτός απευθύνεται κυρίως σε δύο κατηγορίες αποδεκτών. Η πρώτη είναι οι επιχειρηματίες πολύ μικρών, μικρών ή μεσαίων επιχειρήσεων που ενδιαφέρονται να λάβουν επιδοτήσεις ή δάνεια για ΜΜΕ. Οι επιχειρηματίες αυτοί μπορεί επίσης να θέλουν να μάθουν εάν πληρούν τα κριτήρια, για να επωφεληθούν των ειδικών νομοθετικών διατάξεων για τις ΜΜΕ.

Η δεύτερη κατηγορία αποδεκτών συνίσταται στους ευρωπαϊκούς, εθνικούς, περιφερειακούς και τοπικούς φορείς που σχεδιάζουν και διαχειρίζονται τα διάφορα καθεστώτα, επεξεργάζονται τις αιτήσεις και διασφαλίζουν ότι οι επιχειρήσεις πληρούν τα κριτήρια επιλεξιμότητας προς ενίσχυση.

Προσπάθειες γίνονται επίσης, προκειμένου να διευκολυνθεί ο χειρισμός των αιτήσεων των ΜΜΕ για οικονομική βοήθεια ή συμμετοχή σε συγκεκριμένα προγράμματα. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω ενός υποδείγματος δήλωσης περί αυτοαξιολόγησης, που μπορούν να συμπληρώσουν οι ίδιες οι επιχειρήσεις. Αυτό μπορεί μετά να σταλεί στο αρμόδιο διοικητικό τμήμα, για να διαπιστωθεί το καθεστώς της επιχείρησης ως ΜΜΕ, όταν υποβάλλει μία αίτηση. Η χρήση της δήλωσης είναι προαιρετική τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για την εθνική δημόσια διοίκηση και το περιεχόμενό της μπορεί να προσαρμοσθεί στη συνήθη εθνική χρήση.

Ο νέος ορισμός αποτελεί σημαντικό εργαλείο, για την εφαρμογή αποτελεσματικών μέτρων και προγραμμάτων, προκειμένου να υποστηριχθεί η ανάπτυξη και επιτυχία των ΜΜΕ. Γι’αυτό, τα κράτη μέλη, από κοινού με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων, καλούνται να τον εφαρμόσουν όσο πιο ευρέως μπορούν.

Ο Οδηγός περιλαμβάνει σε Παραρτήματα χαρακτηριστικά παραδείγματα, το κείμενο της Σύστασης, το Υπόδειγμα Δήλωσης, καθώς και μέτρα για να αποφευχθεί κατάχρηση του ορισμού της ΜΜΕ.

Το πλήρες κείμενο του Οδηγού είναι δημοσιευμένο στην εξής διεύθυνση: http://europa.eu.int/comm/enterprise/enterprise_policy/sme_definition/sme_user_guide.pdf

keyboard_arrow_up