Κυπριακές κρατικές ενισχύσεις

Ν 314/2007-Ενισχύσεις για ενέργειες προώθησης και διαφήμισης γεωργικών προϊόντων στην εσωτερική αγορά και τις τρίτες χώρες

Το παρόν καθεστώς διαρθρώνεται σε δύο σκέλη: το σκέλος «προώθηση» και το σκέλος «διαφήμιση». Το καθεστώς αφορά τα γεωργικά προϊόντα που απαριθμούνται στο παράρτημα I της συνθήκης, εκτός των προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας, καθώς και τα προϊόντα που υπάγονται στους κωδικούς ΣΟ 4502, 4503 και 4504 (είδη από φελλό) και τα προϊόντα απομίμησης ή υποκατάστασης του γάλακτος και τα γαλακτοκομικά προϊόντα που προβλέπονται στο άρθρο 3 παράγραφος 2 του Κανονισμού 1898/87 του Συμβουλίου. Το καθεστώς αρχίζει να ισχύει μετά την έγκρισή του από την Επιτροπή και θα εφαρμόζεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2013. Ο συνολικός προϋπολογισμός του καθεστώτος για την περίοδο 2008-2013 θα ανέλθει στο ποσό των 14,5 εκατ. Ευρώ, ενώ και η ετήσια δαπάνη σε 2,9 εκατ. ευρώ. Δεν επιτρέπεται σώρευση των προβλεπόμενων ενισχύσεων με άλλες ενισχύσεις που επιδιώκουν τους ίδιους σκοπούς. Οι δράσεις προώθησης και διαφήμισης στο πλαίσιο του καθεστώτος δεν επιτρέπεται να έχουν προταθεί ούτε να έχουν γίνει δεκτές για χορήγηση ενίσχυσης στο πλαίσιο άλλου προγράμματος ενίσχυσης το οποίο τυγχάνει εθνικής ή κοινοτικής χρηματοδότησης. Το παρόν καθεστώς αποτελεί στην ουσία συνέχεια του καθεστώτος N 522/04 για την προώθηση και διαφήμιση των γεωργικών προϊόντων που εγκρίθηκε από την Επιτροπή στις 24 Δεκεμβρίου 2004, τροποποιήθηκε από το καθεστώς ενισχύσεων N 534/2006 που εγκρίθηκε από την Επιτροπή στις 18 Σεπτεμβρίου 2006, και έληξε στις 30 Ιουνίου 2007.
Πιο συγκεκριμένα, το σκέλος «προώθηση» περιλαμβάνει τη χορήγηση ενισχύσεων για τη διοργάνωση διαγωνισμών, εμπορικών πανηγύρεων και εκθέσεων, καθώς και για τη συμμετοχή στις εν λόγω εκδηλώσεις, ενώ το σκέλος διαφήμιση αφορά δράσεις υπέρ των επιχειρήσεων για διαφήμιση μέσω των μέσων μαζικής ενημέρωσης (όπως τύπος, ραδιόφωνο, τηλεόραση ή αφίσες), του διαφημιστικού υλικού που διανέμεται απευθείας στους καταναλωτές (όπως φυλλάδια και έντυπο υλικό), των σημείων πώλησης, του υλικού και των δραστηριοτήτων που απευθύνονται σε οικονομικούς φορείς (όπως εισαγωγείς, εμπόρους λιανικής), των σεμιναρίων και άλλων δραστηριοτήτων που απευθύνονται σε παράγοντες όπως δημοσιογράφους, γιατρούς, διαιτολόγους. Οι δράσεις θα επικεντρώνονται συγχρόνως στις αγορές των άλλων κρατών μελών και στις αγορές τρίτων χωρών, αλλά και στην εθνική αγορά, για να παροτρύνουν τους επισκέπτες να δοκιμάσουν τα τοπικά προϊόντα.

Το πλήρες κείμενο της απόφασης της Επιτροπής είναι δημοσιευμένο στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2008:186:0001:0004:EL:PDF

keyboard_arrow_up