Η Επιτροπή ενέκρινε, βάσει των Κατευθυντηρίων Γραμμών 2014 για τη διάσωση και αναδιάρθρωση μη χρηματοπιστωτικών προβληματικών επιχειρήσεων, γερμανική ad hoc ενίσχυση στην εταιρεία DB Cargo, ενώ παράλληλα έκρινε ότι τρία μέτρα που αφορούσαν τη σχέση της εταιρείας με την μητρική της εταιρεία Deutsche Bahn AG δεν συνιστούν κρατικές ενισχύσεις
Γερμανική ad hoc ενίσχυση στην DB Cargo – SA.50952
Μετά από καταγγελία ανταγωνιστή, η Επιτροπή κίνησε, τον Ιανουάριο του 2022, επίσημη διαδικασία έρευνας που αφορούσε τον όμιλο σιδηροδρομικών εταιρειών Deutsche Bahn AG (DB AG). Η έρευνα επικεντρώθηκε σε τέσσερα μέτρα: α) τη σύμβαση μεταφοράς κερδών και ζημιών αορίστου χρόνου μεταξύ της DB AG και της κατά 100% θυγατρικής της εταιρείας, DB Cargo, βάσει της οποίας η DB AG δεσμεύεται να καλύπτει τις ζημίες της DB Cargo από το 2012 και εφεξής, β) την ενδοομιλική παροχή υπηρεσιών από την DB AG στην DB Cargo με δυνητικά ευνοϊκούς όρους τιμολόγησης, γ) ευνοϊκούς όρους χρηματοδότησης των δανείων του ομίλου και δ) την μερική κάλυψη από το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Ταμείο Σιδηροδρόμων των αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων που απασχολούνταν προηγουμένως στην Deutsche Bundesbahn, την πρώην εθνική σιδηροδρομική εταιρεία, και σήμερα στην DB Cargo.
Εν πρώτοις, η Επιτροπή εξέτασε κατά πόσον έχει χορηγηθεί κρατική ενίσχυση στην DB Cargo. Διαπίστωσε ότι η συμφωνία μεταφοράς κερδών και ζημιών περιείχε κρατική ενίσχυση. Παρατήρησε πάντως ότι η σύμβαση αυτή έχει πλέον τερματιστεί και δεν θα ισχύει από την 1η Ιανουαρίου 2025. Ως προς τα τρία υπόλοιπα μέτρα, έκρινε ότι δεν χορηγούν κρατικές ενισχύσεις, διότι το γερμανικό κράτος δεν επηρέασε με κανέναν τρόπο τις συμφωνίες εντός του ομίλου και τα δάνεια που χορηγήθηκαν στην DB Cargo, οι οποίες ήταν συναλλαγές στο πλαίσιο της συνήθους καθημερινής επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η Επιτροπή διαπίστωσε, επίσης, ότι η μερική κάλυψη των αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων ήταν σύμφωνη με τις συνθήκες της αγοράς και, άρα, δεν χορηγούνταν πλεονέκτημα στην DB Cargo.
Εν συνεχεία, η Επιτροπή αξιολόγησε την κρατική ενίσχυση που είχε χορηγηθεί στην DB Cargo μέσω της συμφωνίας μεταφοράς κερδών και ζημιών σύμφωνα με τις Κατευθυντήριες Γραμμές 2014 για τη διάσωση και αναδιάρθρωση μη χρηματοπιστωτικών προβληματικών επιχειρήσεων. Στο πλαίσιο αυτό, αξιολόγησε αναλυτικά το εν εξελίξει σχέδιο μετασχηματισμού και αναδιάρθρωσης της DB Cargo, το οποίο προβλέπει μία δέσμη μέτρων για τον εξορθολογισμό των δραστηριοτήτων της εταιρείας και τη μείωση του κόστους της με στόχο τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητάς της έως το τέλος του 2026. Παρατήρησε ότι ορισμένες σχεδιαζόμενες εκποιήσεις δραστηριοτήτων και περιουσιακών στοιχείων της DB Cargo, για τις οποίες έχει δεσμευτεί η Γερμανία, θα μετριάσουν τις στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό.
Περαιτέρω, η Επιτροπή επεσήμανε ότι οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές είναι απαραίτητες ως εναλλακτική λύση με χαμηλότερες εκπομπές ρύπων έναντι των οδικών μεταφορών για την επίτευξη βιώσιμων κυκλωμάτων εφοδιαστικής. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η ενίσχυση είναι σύμφωνη με τις Κατευθυντήριες Γραμμές.
Στη βάση αυτή, η Επιτροπή ενέκρινε την γερμανική ad hoc ενίσχυση.