Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάνθηκε ότι τα γερμανικά καθεστώτα για μείωση στους μεγάλους καταναλωτές ηλεκτρικού ρεύματος και στις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις της φορολογικής επιβάρυνσης υπέρ των υπεράκτιων αιολικών πάρκων είναι σύμφωνα με τις Κατευθυντήριες Γραμμές για την προστασία του περιβάλλοντος και την ενέργεια 2014-2020 καθώς και με τις Κατευθυντήριες Γραμμές για τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις 2008
Γερμανικά καθεστώτα για φορολογική επιβάρυνση υπέρ αιολικών πάρκων – SA.50395
Μετά από μια τροποποίηση του γερμανικού νόμου για την ενέργεια (EnWG), από το 2019 το κόστος σύνδεσης των υπεράκτιων αιολικών εγκαταστάσεων με το κύριο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας θα χρηματοδοτηθεί μέσω της λεγόμενης «φορολογικής υπεράκτιας προσαύξησης» (offshore-netzumlage), που θα καταβάλλεται από τους καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας.
Η τροποποίηση αυτή του νόμου για την ενέργεια προβλέπει, επίσης, μειώσεις από την «υπεράκτια προσαύξηση» για ορισμένους μεγάλους βιομηχανικούς χρήστες ηλεκτρικής ενέργειας καθώς και για τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις. Οι μειώσεις θα παρέχουν ένα πλεονέκτημα σε αυτές τις εταιρείες, καθώς θα μειώσουν την οικονομική τους επιβάρυνση σε σύγκριση με άλλες εταιρείες που δεν θα επωφεληθούν από αυτές.
Οι μειώσεις αυτές της «υπεράκτιας επιβάρυνσης» κοινοποιήθηκαν στην Επιτροπή, που τις αξιολόγησε τόσο βάσει των Κατευθυντηρίων Γραμμών για το περιβάλλον και την ενέργεια 2014-2020 όσο και βάσει των Κατευθυντηρίων Γραμμών για τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις 2008. Η Επιτροπή αποφάνθηκε ότι οι μειώσεις περιορίζονται σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε τομείς με έντονη παρουσία στο διεθνές εμπόριο, ενώ όσον αφορά τους μεγάλους καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας, οι μειώσεις είναι ανάλογες, παρέχοντας μια βιώσιμη βάση χρηματοδότησης για την υποστήριξη υπεράκτιων εγκαταστάσεων αιολικής ενέργειας, χωρίς να θέτουν σε κίνδυνο την ανταγωνιστικότητα των εταιρειών που εκτίθενται στο διεθνές εμπόριο. Όσον αφορά τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, οι μειώσεις συμβάλλουν στον περιορισμό του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας του σιδηροδρομικού τομέα, βελτιώνοντας την ανταγωνιστικότητα των σιδηροδρομικών μεταφορών σε σύγκριση με άλλες περισσότερο ρυπογόνες μορφές μεταφορών.
Βάσει των ανωτέρω, η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα γερμανικά καθεστώτα για τη χορήγηση μειώσεων της «υπεράκτιας προσαύξησης» στους μεγάλους καταναλωτές ηλεκτρικού ρεύματος και στις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις συνάδουν με τους κανόνες κρατικών ενισχύσεων της ΕΕ, διότι θα συμβάλουν στην ανταγωνιστικότητα αυτών των εταιρειών, χωρίς να στρεβλώνουν αδικαιολόγητα τον ανταγωνισμό.
Η μη εμπιστευτική έκδοση της απόφασης θα δημοσιευθεί με τον αριθμό υπόθεσης SA.50395 στο Μητρώο Κρατικών Ενισχύσεων στον ιστότοπο της ΓΔ Ανταγωνισμού, αφού διευθετηθούν τυχόν ζητήματα περί απορρήτου.