ΝΝ 4/2003 – Παράνομη και ασυμβίβαστη η ελληνική ενίσχυση προς την Ολυμπιακή Αεροπορία και τις Ολυμπιακές Αερογραμμές
Ενισχύσεις στην Ολυμπιακή Αεροπορία και στις Ολυμπιακές Αερογραμμές
Την 14.09.2005 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ολοκλήρωσε την επίσημη έρευνα, η οποία είχε ξεκινήσει από το Μάρτιο του 2004, σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις που χορήγησε η Ελλάδα στην Ολυμπιακή Αεροπορία και στις Ολυμπιακές Αερογραμμές (ΝΝ 4/2003), επειδή είχε αμφιβολίες εάν είναι συμβατά με τη Συνθήκη διάφορα μέτρα που έλαβαν οι ελληνικές αρχές για την ενίσχυση των εν λόγω εταιριών, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο δημιουργήθηκαν οι Ολυμπιακές Αερογραμμές στο τέλος του 2003.
Σύμφωνα με την οριστική απόφασή της, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι οι ελληνικές αρχές εξακολουθούν να χορηγούν ενισχύσεις τόσο προς την Ολυμπιακή Αεροπορία όσο και τις Ολυμπιακές Αερογραμμές παρέχοντάς τους αδικαιολόγητο οικονομικό πλεονέκτημα. Ειδικότερα, η Επιτροπή έκρινε ασυμβίβαστη με τους κανόνες των κρατικών ενισχύσεων την ανάληψη από το ελληνικό Δημόσιο και την Ολυμπιακή Αεροπορία του κόστους μίσθωσης των αεροσκαφών από τις Ολυμπιακές Αερογραμμές, καθώς και την υπερεκτίμηση των στοιχείων του ενεργητικού που μεταβιβάσθηκαν σ’αυτές. Περαιτέρω, η Επιτροπή αποφάσισε ότι η ανοχή του ελληνικού Δημοσίου της μη πληρωμής από την Ολυμπιακή Αεροπορία των οφειλόμενων φόρων και εισφορών κοινωνικής ασφάλισης, καθώς και η ανάληψη από το ελληνικό Δημόσιο της υποχρέωσης αποπληρωμής των οικονομικών χρεών της, συνιστά ασυμβίβαστη κρατική ενίσχυση.
Ενόψει τούτων η Επιτροπή έκρινε συνολικά ότι πρόκειται για κρατικές ενισχύσεις που δεν συμβιβάζονται με την κοινή αγορά και ζήτησε από την Ελλάδα να τις ανακτήσει, δίνοντάς της προθεσμία δύο μηνών, προκειμένου η τελευταία να ενημερώσει την Επιτροπή για τα μέτρα τα οποία προτίθεται να λάβει ώστε να συμμορφωθεί με την παραπάνω απόφαση.