Δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα ΕΕ Ανακοίνωση της Επιτροπής με κριτήρια για την ανάλυση της συμβατότητας των κρατικών ενισχύσεων για επαγγελματική εκπαίδευση, οι οποίες κοινοποιούνται μεμονωμένα
Ενισχύσεις για επαγγελματική εκπαίδευση
Την 11.08.2009 δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα ΕΕ [ΕΕ 2009 C 188/1] Ανακοίνωση της Επιτροπής στην οποία αναλύονται τα κριτήρια για την ανάλυση της συμβατότητας των κρατικών ενισχύσεων για επαγγελματική εκπαίδευση.
Η εν λόγω Ανακοίνωση παραθέτει κατευθύνσεις σχετικά με τα κριτήρια που θα εφαρμόζει η Επιτροπή για την αξιολόγηση μέτρων ενίσχυσης για επαγγελματική εκπαίδευση. Σκοπός των κατευθύνσεων είναι να προσδώσουν διαφάνεια στο σκεπτικό της Επιτροπής και να δημιουργήσουν προβλεψιμότητα και ασφάλεια δικαίου.
Τα κριτήρια αφορούν κάθε μεμονωμένη κρατική ενίσχυση για επαγγελματική εκπαίδευση, είτε χορηγείται ad hoc, είτε στο πλαίσιο καθεστώτος, όταν το ισοδύναμο επιχορήγησης υπερβαίνει τα 2 εκατ. ευρώ ανά σχέδιο επαγγελματικής εκπαίδευσης, σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ. 1 στοιχείο ζ) του Κανονισμού (ΕΚ) 800/2008 της Επιτροπής (ΓΑΚ).
Για την ανάλυση αυτών των ενισχύσεων η Επιτροπή από την μια θα αξιολογεί τις θετικές επιπτώσεις της ενίσχυσης (ύπαρξη δυσλειτουργιών της αγοράς, δημιουργία κινήτρων κλπ) και από την άλλη τις αρνητικές επιπτώσεις (π.χ. πιθανότητα στρέβλωσης του ανταγωνισμού).
Το τελευταίο βήμα της ανάλυσης είναι να αποτιμηθεί ο βαθμός στον οποίο οι θετικές επιπτώσεις της ενίσχυσης αντισταθμίζουν τις αρνητικές. Αυτό γίνεται κατά περίπτωση. Για να σταθμίσει τις θετικές και αρνητικές επιπτώσεις, η Επιτροπή θα τις αξιολογεί και θα προβαίνει σε συνολική εκτίμηση του αντίκτυπού τους στους παραγωγούς και τους καταναλωτές σε κάθε επηρεαζόμενη αγορά. Η Επιτροπή θα χρησιμοποιεί ποιοτικά στοιχεία για την αξιολόγηση, εκτός εάν υπάρχουν άμεσα διαθέσιμα ποσοτικά στοιχεία.
Η Επιτροπή ενδέχεται να λαμβάνει θετικότερη στάση και να αποδέχεται συνεπώς υψηλότερο βαθμό στρέβλωσης του ανταγωνισμού, αν η ενίσχυση κριθεί αναγκαία, καλά στοχευμένη και αναλογική έτσι ώστε μια συγκεκριμένη επιχείρηση να αυξήσει τις εκπαιδευτικές δραστηριότητές της και η κοινωνία να αποκομίσει όφελος από την επιπλέον παρεχόμενη επαγγελματική εκπαίδευση σε σχέση με τον δικαιούχο της ενίσχυσης.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2009:188:0001:0005:EL:PDF