Ελληνικό καθεστώς για τα ευρυζωνικά δίκτυα – SA.112911

Η Επιτροπή ενέκρινε, βάσει του Κεφαλαίου 6.2. των Κατευθυντηρίων Γραμμών 2023 για τα ευρυζωνικά δίκτυα, ελληνικό καθεστώς για τη διάδοση της χρήσης ευρυζωνικών υπηρεσιών

Η Ελλάδα κοινοποίησε στην Επιτροπή καθεστώς, προϋπολογισμού 80.000.000 ευρώ, με αντικείμενο τη χορήγηση vouchers για τη διάδοση της χρήσης των ευρυζωνικών υπηρεσιών. Το καθεστώς, με την ονομασία «πρόγραμμα κουπονιών Gigabit», θα χρηματοδοτηθεί εν μέρει μέσω του Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Το καθεστώς απευθύνεται σε καταναλωτές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, παρέχοντας τους κίνητρα για να εγγραφούν σε ευρυζωνικές υπηρεσίες που παρέχουν ταχύτητα καταφόρτωσης (download) τουλάχιστον 250 Mbps ή συμμετρικές ταχύτητες τουλάχιστον 100 Mbps, δηλαδή ίδια ταχύτητα download και upload. Η ενίσχυση θα λάβει τη μορφή κουπονιών συνδεσιμότητας (vouchers) που θα καλύπτουν έως και το 50% των επιλέξιμων δαπανών, με μέγιστο ποσό τα 200 ευρώ ανά κουπόνι. Το καθεστώς θα έχει διάρκεια έως την 18η Ιουλίου 2026.

Η Επιτροπή έκρινε εν πρώτοις ότι δεν τίθεται ζήτημα κρατικής ενίσχυσης για τους καταναλωτές, οι οποίοι είναι φυσικά πρόσωπα, καθώς και ότι δεν υπάρχει ανάγκη αξιολόγησης για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που πληρούν τους όρους του Κανονισμού de minimis. Συντρέχει, ωστόσο, περίπτωση κρατικής ενίσχυσης για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις-δικαιούχους των vouchers, καθώς επίσης και για τους παρόχους των ευρυζωνικών υπηρεσιών, αφού το καθεστώς μπορεί να οδηγήσει στη διεύρυνση της πελατείας τους και να τους αποφέρει έσοδα μέσω των vouchers.

Εν συνεχεία, έκρινε το καθεστώς συμβατό βάσει του Κεφαλαίου 6.2. των Κατευθυντηρίων Γραμμών 2023 για τα ευρυζωνικά δίκτυα. Ειδικότερα, διαπίστωσε ότι: α) το καθεστώς είναι αναγκαίο και κατάλληλο για την επίτευξη του επιδιωκόμενου στόχου, δηλαδή την ενίσχυση της διαδικτυακής συνδεσιμότητας και της πρόσβασης σε ποιοτικές υπηρεσίες, β) αντιμετωπίζει την ανεπάρκεια της αγοράς για τη διάδοση των επιλέξιμων ευρυζωνικών υπηρεσιών από τους καταναλωτές και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, γ) δεν εισάγει διακρίσεις, δ) είναι τεχνολογικά ουδέτερο, καθώς οι επιλέξιμοι καταναλωτές και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να επιλέγουν πάροχο υπηρεσιών ανεξαρτήτως της χρησιμοποιούμενης τεχνολογίας, ε) είναι αναλογικό, διότι περιορίζεται στο ελάχιστο αναγκαίο επίπεδο και θα έχει περιορισμένο αντίκτυπο στον ανταγωνισμό και το ενδοενωσιακό εμπόριο.

Στη βάση αυτή, η Επιτροπή ενέκρινε το ελληνικό καθεστώς.

keyboard_arrow_up