Έγκριση γερμανικής κρατικής ενίσχυσης για αγορά ηλεκτρικών λεωφορείων – SA.48190

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκρινε ότι η αγορά ηλεκτρικών λεωφορείων και σχετικών υποδομών επαναφόρτισης από τους φορείς δημόσιας μεταφοράς στη Γερμανία συνάδει με το άρθρο 107 παρ. 3γ ΣΛΕΕ. Το μέτρο συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών CO2, περιορίζοντας συγχρόνως τις στρεβλώσεις του ανταγωνισμού.

Το γερμανικό σχέδιο ενίσχυσης, με προϋπολογισμό 70 εκατομμυρίων ευρώ, θα στηρίξει τους φορείς δημοσίων μεταφορών μέχρι το τέλος του 2021, καλύπτοντας τις πρόσθετες δαπάνες για την απόκτηση ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών λεωφορείων αντί των συμβατικών λεωφορείων ντίζελ και την κατασκευή της σχετικής υποδομής ηλεκτρικής φόρτισης που απαιτείται για τη λειτουργία αυτών των λεωφορείων.

Η Επιτροπή θεωρεί ότι αυτό το δημόσιο σύστημα ενθαρρύνει τους φορείς εκμετάλλευσης λεωφορείων να επενδύσουν σε αυτό το είδος οχημάτων και στην απαραίτητη υποδομή φόρτισης. Το μέτρο αναμένεται να αυξήσει τον αριθμό αυτών των λεωφορείων στη Γερμανία και, ως εκ τούτου, θα μειώσει τις εκπομπές CO2 και των ατμοσφαιρικών ρύπων, ιδίως στις πόλεις. Επιπλέον, προκειμένου να εξασφαλίσουν την υποστήριξη, οι φορείς εκμετάλλευσης των δημοσίων μεταφορών πρέπει να εγγυηθούν ότι τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά λεωφορεία τους θα λειτουργούν με ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές.

Το μέτρο ευθυγραμμίζεται επίσης με την ευρωπαϊκή στρατηγική για την κινητικότητα με χαμηλές εκπομπές και την υποστήριξή της για τη μετάβαση σε οχήματα με μηδενικές εκπομπές στις πόλεις, καθώς και τη δημιουργία μιας αγοράς για τέτοια οχήματα. Η ενεργειακή απόδοση είναι το κλειδί για τη μετάβαση της Ευρώπης στην καθαρή ενέργεια και ένα καθοριστικό στοιχείο για την επίτευξη της συμφωνίας του Παρισιού για τη μείωση των εκπομπών στην ΕΕ κατά τουλάχιστον 40% μέχρι το 2030.

Βάσει αυτών, η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η συμβολή του σχεδίου στους περιβαλλοντικούς στόχους της ΕΕ αντισταθμίζει κάθε ενδεχόμενη στρέβλωση του ανταγωνισμού που επιφέρει η δημόσια χρηματοδότηση και την ενέκρινε με απευθείας εφαρμογή του άρθρου 107 παρ. 3γ ΣΛΕΕ. Η Επιτροπή σημείωσε ότι, τα κράτη μέλη διαθέτουν πολλές επιλογές όσον αφορά τις εναλλακτικές τεχνολογίες για τη μείωση των εκπομπών καυσαερίων και ο εκσυγχρονισμός των λεωφορείων ντίζελ αποτελεί μια ενδεδειγμένη επιλογή.

Η μη εμπιστευτική έκδοση της απόφασης θα δημοσιευθεί με τον αριθμό υπόθεσης SA.48190 στο Μητρώο Κρατικών Ενισχύσεων στον ιστότοπο της ΓΔ Ανταγωνισμού, αφού διευθετηθούν τυχόν ζητήματα περί απορρήτου.

http://europa.eu/rapid/press-release_IP-18-1222_en.htm

keyboard_arrow_up