Η Επιτροπή ενέκρινε, βάσει των Κατευθυντηρίων Γραμμών 2022 για το κλίμα, το περιβάλλον και την ενέργεια, δανικό καθεστώς για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στον τομέα των εσωτερικών αερομεταφορών
Δανικό πράσινο καθεστώς για τις αερομεταφορές – SA.102731
Η Δανία κοινοποίησε στην Επιτροπή καθεστώς, με αντικείμενο τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στον τομέα των εσωτερικών αερομεταφορών. Το καθεστώς έχει ως αντικείμενο την ενθάρρυνση των αεροπορικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη Δανία να χρησιμοποιούν βιώσιμα καύσιμα στις εγχώριες πτήσεις.
Οι ενισχύσεις θα λάβουν τη μορφή μηνιαίων άμεσων επιχορηγήσεων που θα καλύπτουν το πρόσθετο κόστος το οποίο συνδέεται με τη χρήση βιώσιμων καυσίμων συγκριτικά με το κόστος της συμβατικής κηροζίνης, συμπεριλαμβανομένων των δαπανών που σχετίζονται με τις αερολιμενικές υποδομές. Το ακριβές επίπεδο της ενίσχυσης ανά δικαιούχο θα καθοριστεί μέσω ανταγωνιστικής διαδικασίας υποβολής προσφορών, προκειμένου να διασφαλιστεί η οικονομική αποδοτικότητα και η αποτελεσματικότητα του καθεστώτος.
Το καθεστώς θα υποστηρίξει τουλάχιστον 20 εμπορικές βιώσιμες πτήσεις απλής μετάβασης την εβδομάδα, σε μία ή περισσότερες εγχώριες διαδρομές στη Δανία. Το καθεστώς περιλαμβάνει κανόνες για την αποφυγή υπεραντιστάθμισης, διασφαλίζοντας ότι τα υποστηριζόμενα βιώσιμα καύσιμα εξαιρούνται από παράλληλα μέτρα στήριξης βάσει άλλων καθεστώτων ή ενωσιακών κανόνων. Ομοίως, επιλέξιμα δεν θα είναι τα βιώσιμα καύσιμα που έχουν ήδη λάβει άλλη επιδότηση στη Δανία, σε άλλα κράτη μέλη ή σε τρίτες χώρες.
Το καθεστώς θα έχει διάρκεια έως την 31η Δεκεμβρίου 2027. Σκοπός του είναι να υποστηριχθεί τουλάχιστον μία εγχώρια αεροπορική γραμμή που χρησιμοποιεί 40% βιώσιμα καύσιμα. Ο συνολικός προϋπολογισμός του καθεστώτος ανέρχεται σε 36.000.000 ευρώ.
Η Επιτροπή ενέκρινε το καθεστώς βάσει των Κατευθυντηρίων Γραμμών 2022 για το κλίμα, το περιβάλλον και την ενέργεια. Ειδικότερα, διαπίστωσε ότι: α) το καθεστώς είναι αναγκαίο και κατάλληλο για τη στήριξη της μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στον τομέα των αερομεταφορών, σύμφωνα με τους εθνικούς και ενωσιακούς περιβαλλοντικούς στόχους, β) έχει χαρακτήρα κινήτρου, διότι οι δανικές αεροπορικές εταιρείες δεν θα χρησιμοποιούσαν βιώσιμα καύσιμα στον ίδιο βαθμό χωρίς κρατική στήριξη, γ) οι ενισχύσεις θα έχουν περιορισμένο αντίκτυπο στον ανταγωνισμό και το ενδοενωσιακό εμπόριο, δ) είναι αναλογικές, καθώς θα περιοριστούν στο ελάχιστο αναγκαίο επίπεδο, δεδομένης της χρήσης μιας διαδικασίας ανταγωνιστικής υποβολής προσφορών και ε) η Δανία έχει δεσμευτεί να διασφαλίσει ότι η ενίσχυση θα οδηγήσει σε συνολική μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και ότι δεν θα μετατοπίσει απλώς τις εκπομπές από έναν τομέα σε έναν άλλο.
Στη βάση αυτή, η Επιτροπή ενέκρινε το δανικό καθεστώς.



