Η Επιτροπή ενέκρινε, σύμφωνα με τις Κατευθυντήριες Γραμμές του 2008 για τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, δανέζικο καθεστώς ενισχύσεων προς τις εμπορευματικές σιδηροδρομικές επιχειρήσεις για την προμήθεια νέου εποχούμενου εξοπλισμού διαχείρισης κυκλοφορίας. Το καθεστώς θα συνεισφέρει στη βελτίωση της διαλειτουργικότητας των σιδηροδρομικών συστημάτων εντός ΕΕ, χωρίς να επιφέρει υπέρμετρες στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό
Δανέζικο καθεστώς για τη διαλειτουργικότητα σιδηροδρομικών μεταφορών – SA.38283
Μεταξύ του 2018 και του 2023, όλες οι περιφερειακές σιδηροτροχιές και σιδηροτροχιές μεγάλων αποστάσεων, τις οποίες διαχειρίζεται το δανέζικο κράτος, θα ενσωματωθούν σταδιακά στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS), που επιτρέπει την ύπαρξη ενός διαλειτουργικού σιδηροδρομικού συστήματος στην Ευρώπη. Το ERTMS είναι σύστημα ασφαλείας, το οποίο επιβάλλει τη συμμόρφωση των αμαξοστοιχιών με τους περιορισμούς στην ταχύτητα και με την υφιστάμενη σηματοδότηση. Με τον τρόπο αυτόν, θα δημιουργηθεί ένα ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό σύστημα και θα αυξηθεί η ασφάλεια και η ανταγωνιστικότητα του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού τομέα.
Η κατάλληλη προσαρμογή των σιδηροτροχιών, ώστε να ενταχθούν στο ERTMS αυξάνει σημαντικά το κόστος για όλες τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, περιλαμβανομένων και των εμπορευματικών, οι οποίες θα πρέπει να επενδύσουν στην αγορά νέου εποχούμενου εξοπλισμού, συμβατού με το σύστημα ERTMS. Το δανέζικο καθεστώς έχει σχεδιασθεί έτσι, ώστε το κράτος να συμβάλει στο κόστος επένδυσης που θα πρέπει να επωμισθούν οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές επιχειρήσεις, προκειμένου να προμηθευτούν τον νέο εξοπλισμό. Η κρατική ενίσχυση λαμβάνει τη μορφή άμεσων χορηγήσεων είτε για την τοποθέτηση του νέου εξοπλισμού σε επιλέξιμες καινούριες μηχανές έλξης είτε για την προσαρμογή του σε επιλέξιμες μηχανές έλξης που χρησιμοποιούνται ήδη.
Οι δικαιούχοι θα είναι οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις παροχής έλξης. Το καθεστώς έχει συνολικό προϋπολογισμό, ύψους 55 εκατ. DKK (περίπου 7,4 εκατ. €) και απευθύνεται τόσο στις ήδη υφιστάμενες όσο και στις νεοεισερχόμενες στη δανέζικη αγορά σιδηροδρομικές επιχειρήσεις.
Η Επιτροπή αξιολόγησε τη συμβατότητα του καθεστώτος με βάση τις Κατευθυντήριες Γραμμές του 2008 για τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και κατέληξε ότι η ενίσχυση είναι αναγκαία για την επίτευξη του στόχου της προώθησης της διαλειτουργικότητας των σιδηροδρομικών συστημάτων της ΕΕ, σύμφωνα και με την Οδηγία σχετικά με τη σιδηροδρομική διαλειτουργικότητα, αλλά και ανάλογη, σύμφωνα και με τους ενωσιακούς κανόνες κρατικών ενισχύσεων.
Η μη εμπιστευτική έκδοση της απόφασης θα δημοσιευθεί με τον αριθμό υπόθεσης SA.38283 στο Μητρώο Κρατικών Ενισχύσεων στον ιστότοπο της ΓΔ Ανταγωνισμού, αφού διευθετηθούν τυχόν ζητήματα περί απορρήτου.