ΥΓΟΣ η κατασκευή εξπρές σιδηροδρομικής γραμμής προς το Σαρλ Ντε Γκολ – SA.45997

Εγκρίθηκαν από την Επιτροπή τα γαλλικά μέτρα ενίσχυσης για την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής εξπρές που θα ενώνει το κέντρο του Παρισιού με το αεροδρόμιο «Σαρλ Ντε Γκολ», καθώς συνάδουν με το άρθρο 93 ΣΛΕΕ

Οι γαλλικές αρχές κοινοποίησαν στην Επιτροπή τη σχεδιαζόμενη χορήγηση κρατικών ενισχύσεων προς την κοινοπραξία του σιδηροδρομικού σταθμού Γκαρ Ντε Λ’ Εστ και του αεροδρομίου Σαρλ Ντε Γκολ, για την κατασκευή εξπρές σιδηροδρομικής γραμμής, η οποία θα συνδέει το κέντρο του Παρισιού με το αεροδρόμιο Σαρλ Ντε Γκολ. Ο συνολικός προϋπολογισμός για την κατασκευή του έργου αυτού ανέρχεται σε 1,32 δισ. €. Η νέα αυτή γραμμή, μήκους 32 χλμ, αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2023. Η ενίσχυση θα παρασχεθεί υπό μορφή αφορολόγητης επιχορήγησης και θα χρηματοδοτηθεί μέσω ενός τέλους που θα επιβάλλεται από το 2024 σε όλους τους επιβάτες που θα χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο Σαρλ Ντε Γκολ (εκτός από τους διερχόμενους επιβάτες). Επιπροσθέτως, ένας μηχανισμός κρατικών εγγυήσεων εγγυάται την αποπληρωμή των δανείων της παραχωρησιούχου κοινοπραξίας.

Η Επιτροπή έκρινε τα μέτρα σύμφωνα με το άρθρο 93 ΣΛΕΕ και κατέληξε ότι:

– τα μέτρα ενίσχυσης συμβάλλουν στην ανάπτυξη ενός καλύτερα συντονισμένου και περισσότερο βιώσιμου συστήματος μεταφορών,

– τα μέτρα ενίσχυσης είναι απαραίτητα και αναλογικά προς την υλοποίηση του έργου. Συγκεκριμένα, η ενίσχυση που προέρχεται από την επιβολή τέλους στους επιβάτες που χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο Σαρλ Ντε Γκολ δεν θα υπερβαίνει το χρηματοδοτικό κενό του έργου. Η ύπαρξη μηχανισμών ανάκτησης για την αποφυγή υπεραντιστάθμισης και οι ρήτρες αναθεώρησης θα διασφαλίσουν ότι η παραχωρησιούχος κοινοπραξία δεν λαμβάνει υπεραντιστάθμιση καθ’ όλη τη διάρκεια της παραχώρησης.

– η επιλογή του φορέα που θα διαχειρίζεται τις επιβατικές μεταφορικές υπηρεσίες, χρησιμοποιώντας την υποδομή, θα γίνει κατόπιν ανταγωνιστικής, διαφανούς και χωρίς διακρίσεις διαγωνιστικής διαδικασίας.

Για τους λόγους αυτούς, η Επιτροπή κατέληξε ότι η κρατική ενίσχυση για την κατασκευή της γραμμής εξπρές συνάδει με τους κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις. Ταυτόχρονα, το υπό κρίση έργο είναι σύμφωνο με τις προτεραιότητες της Επιτροπής Juncker για ενίσχυση των επενδυτικών έργων από τα κράτη μέλη, δίνοντας ώθηση στην ανάπτυξη, τις επενδύσεις και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.

Η μη εμπιστευτική έκδοση της απόφασης θα δημοσιευθεί με τον αριθμό υπόθεσης SA.45997 στο Μητρώο Κρατικών Ενισχύσεων στον ιστότοπο της ΓΔ Ανταγωνισμού, αφού διευθετηθούν τυχόν ζητήματα περί απορρήτου.

http://europa.eu/rapid/press-release_IP-17-1793_en.htm

keyboard_arrow_up