Ελληνικό καθεστώς για τον πράσινο αγροτουρισμό – SA.119492

Η Ελλάδα θέσπισε, βάσει των άρθρων 14, 18, 19 και 41 του ΓΑΚ 651/2014, καθεστώς για τον πράσινο αγροτουρισμό

Οι ελληνικές αρχές θέσπισαν, βάσει των άρθρων 14, 18, 19 και 41 του ΓΑΚ 651/2014, καθεστώς για τον πράσινο αγροτουρισμό. Το καθεστώς ενισχύει επενδυτικά σχέδια στον τομέα του τουρισμού, τα οποία συνδέουν τον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα με τον τριτογενή, δημιουργώντας ένα νέο τουριστικό προϊόν. Ο στόχος είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της αναγνωρισιμότητας των προϊόντων στις αγορές μέσα από την τοποθέτησή τους σε σημεία προσέλκυσης επισκεπτών – τουριστών και την ανάπτυξη δράσεων βιωματικού αγροτουρισμού.

Κάθε επενδυτικό σχέδιο θα πρέπει να αποδεικνύει τον παραπάνω στόχο και επιπρόσθετα τουλάχιστον έναν από τους παρακάτω στόχους α) βελτίωση της θέσης των αγροτών στην αλυσίδα αξίας, β) ενσωμάτωση διαδικασιών καινοτομίας και χρήσης νέων τεχνολογιών αλλά και διαδικασιών φιλικών προς το περιβάλλον, που περιορίζουν το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής, γ) βιώσιμη τοπική ανάπτυξη και η αποδοτικότερη διαχείριση των φυσικών πόρων, δ) αύξηση του βαθμού συνεργασίας στον πρωτογενή τομέα και υιοθέτηση της συμβολαιακής γεωργίας.

Δικαιούχοι δύνανται να είναι όλα τα νομικά πρόσωπα είτε ανήκουν στις ΜΜΕ, είτε στις μεγάλες επιχειρήσεις, με την επιφύλαξη των ειδικότερα οριζόμενων στο κατά περίπτωση εφαρμοστέο ειδικό άρθρο του ΓΑΚ.

To καθεστώς έχει ετήσιο προϋπολογισμό 37.111.151 ευρώ. Η μέγιστη ένταση της ενίσχυσης ανέρχεται σε: α) 40% για περιφερειακές-επενδυτικές ενισχύσεις, με πριμοδότηση 20% για τις ΜΜΕ, β) 50% για ενισχύσεις για συμβουλευτικές υπηρεσίες σε ΜΜΕ, γ) 50% για συμμετοχή ΜΜΕ σε εμπορικές εκθέσεις και δ) 45% για επενδυτικές ενισχύσεις για την προώθηση της παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, ανανεώσιμο υδρογόνου και της συμπαραγωγή υψηλής απόδοσης, με πριμοδότηση 5% για τις ΜΜΕ.

keyboard_arrow_up