Ν 321/08, Ν 322/08, Ν 323/08 – Εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το σχέδιο για την ιδιωτικοποίηση των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της Ολυμπιακής Αεροπορίας-Υπηρεσίες
Ολυμπιακές Αερογραμμές
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπίστωσε την 17.09.2008 ότι το σχέδιο που υπέβαλαν οι ελληνικές αρχές, σύμφωνα με το οποίο ορισμένα περιουσιακά στοιχεία των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της Ολυμπιακής Αεροπορίας-Υπηρεσίες θα ιδιωτικοποιηθούν ομαδικά, δεν εμπεριέχει κρατική ενίσχυση υπό τον όρο ότι θα τηρηθούν πλήρως οι δεσμεύσεις που έδωσαν οι ελληνικές αρχές. Μετά από διεξοδική μελέτη της οικονομικής κατάστασης της Ολυμπιακής Αεροπορίας – Υπηρεσίες και των Ολυμπιακών Αερογραμμών, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η Ελλάδα έχει χορηγήσει από το 2005 παράνομες και μη συμβιβάσιμες με την κοινή αγορά κρατικές ενισχύσεις. Σε χωριστή αλλά συναφή απόφαση, η Επιτροπή αποφάσισε να εγκρίνει τα σχέδια των ελληνικών αρχών για την ομαδική ιδιωτικοποίηση ορισμένων περιουσιακών στοιχείων των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της Ολυμπιακής Αεροπορίας – Υπηρεσίες. Στην απόφασή της, η Επιτροπή δήλωσε ότι η διαδικασία ιδιωτικοποίησης, όπως υποβλήθηκε από την Ελλάδα, δεν θα ισοδυναμεί με κρατική ενίσχυση. Από την διαδικασία ιδιωτικοποίησης θα προκύψουν τρία νομικά πρόσωπα: μία αεροπορική εταιρεία, που θα αποκτήσει το 65% της μεταφορικής ικανότητας των Ολυμπιακών Αερογραμμών, καθώς και την δυνατότητα χρήσης της εμπορικής ονομασίας και του λογότυπου της Ολυμπιακής Αεροπορίας, και δύο άλλες εταιρείες που θα ασχολούνται αντιστοίχως με την επίγεια εξυπηρέτηση και τη συντήρηση. Τα εναπομένοντα τμήματα των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της Ολυμπιακής Αεροπορίας – Υπηρεσίες θα τεθούν υπό εκκαθάριση. Καταλήγοντας στο συμπέρασμα αυτό, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι οι κοινοποιηθείσες διαδικασίες δεν διαφέρουν ουσιαστικά από οιαδήποτε άλλη διαδικασία πώλησης περιουσιακών στοιχείων βάσει των όρων που ισχύουν στην αγορά, λαμβανομένων υπόψη των ειδικών περιστάσεων της προκειμένης υπόθεσης και των συγκεκριμένων χαρακτηριστικών του κλάδου των αερομεταφορών, των ρυθμιστικών περιορισμών και των γεωγραφικών ιδιαιτεροτήτων της ελληνικής αγοράς. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται λύση παρόμοια με την εκκαθάριση της Sabena και τη δημιουργία της εταιρείας που μετεξελίχθηκε στη σημερινή Brussels Airlines. Την διαδικασία ιδιωτικοποίησης θα επιβλέπει ανεξάρτητος επίτροπος παρακολούθησης, ο οποίος θα διασφαλίζει την συμμόρφωση με την απόφαση και τις αναληφθείσες δεσμεύσεις. Ο επίτροπος παρακολούθησης θα υποβάλλει στην Επιτροπή τακτικές εκθέσεις σχετικά με την πρόοδο της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης και τα ληφθέντα μέτρα. Εάν η Επιτροπή δεν είναι ικανοποιημένη με οιεσδήποτε πτυχές της διαδικασίας, μπορεί να ανοίξει εκ νέου την υπόθεση. Η Επιτροπή παρατηρεί επίσης ότι ενώ οι Ολυμπιακές Αερογραμμές και η Ολυμπιακή Αεροπορία – Υπηρεσίες θα τεθούν υπό εκκαθάριση μετά την ιδιωτικοποίηση, οι νέες εταιρείες θα αναπτύξουν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες βάσει του επιχειρηματικού σχεδίου των νέων ιδιοκτητών σύμφωνα με τους όρους της αγοράς. Η Επιτροπή παρατηρεί, επίσης, ότι διασφαλίζεται η εκπλήρωση των υποχρεώσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας, με την εκτέλεση των ζωτικής σημασίας αεροπορικών δρομολογίων στα ελληνικά νησιά. Τα κείμενα των αποφάσεων της Επιτροπής δεν έχουν δημοσιευθεί ακόμα, το δε δελτίου τύπου της Επιτροπής είναι δημοσιευμένο στην διεύθυνση:
http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/08/1336&format=HTML&aged=0&language=EL&guiLanguage=en