Η Επιτροπή ενέκρινε την επέκταση του ισχύοντος δανικού συστήματος φορολογίας χωρητικότητας σε πρόσθετους τύπους σκαφών σύμφωνα με τις Κατευθυντήριες Γραμμές για τις θαλάσσιες μεταφορές 2004
Έγκριση δανικού καθεστώτος φόρου χωρητικότητας σε νέους τύπους σκαφών – SA.45300
Σύμφωνα με τα καθεστώτα φόρου χωρητικότητας, οι εταιρείες θαλάσσιων μεταφορών πληρώνουν φόρους με βάση τη χωρητικότητα του πλοίου (δηλαδή τη δυναμικότητα του ναυτιλιακού στόλου) και όχι με βάση τα πραγματικά φορολογητέα κέρδη τους.
Τον Μάιο του 2016, η Δανία κοινοποίησε στην Επιτροπή τα σχέδιά της για την επέκταση του ισχύοντος καθεστώτος φόρου χωρητικότητας στα πλοία που παρέχουν υπηρεσίες ασφαλείας (guard vessels), στα σκάφη που εξυπηρετούν τις υπεράκτιες εγκαταστάσεις, στα πλοία για την εκφόρτωση, την επισκευή και την αποσυναρμολόγηση ανεμόμυλων, καθώς και στα πλοία διαχείρισης πάγου και τα σκάφη στέγασης.
Η Επιτροπή αποφάνθηκε ότι τα εν λόγω είδη πλοίων εμπλέκονται σε θαλάσσιες δραστηριότητες που υπόκεινται στις ίδιες νομικές απαιτήσεις και συνθήκες ανταγωνισμού με τις θαλάσσιες μεταφορές και ενέκρινε την επέκταση του καθεστώτος στα εν λόγω σκάφη, με βάση τις Κατευθυντήριες Γραμμές για τις θαλάσσιες μεταφορές 2004.
Η απόφαση της Επιτροπής ζητά, επίσης, από τη Δανία να τροποποιήσει ορισμένες πτυχές του ισχύοντος καθεστώτος φορολογίας χωρητικότητας ώστε να συνάδουν με την τρέχουσα ερμηνεία της Επιτροπής για τις Κατευθυντήριες Γραμμές για τις θαλάσσιες μεταφορές. Στα πλαίσια αυτής της επιταγής, η Δανία δεσμεύεται να τροποποιήσει τους κανόνες σχετικά με τον φόρο χωρητικότητας ως εξής:
– Επικουρικές υπηρεσίες που συνδέονται στενά με τις ναυτιλιακές δραστηριότητες. Οι εν λόγω υπηρεσίες υπόκεινται σε φορολογία βάσει της χωρητικότητας, μόνο εάν αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 50% του συνολικού εισοδήματος που έχει φορολογηθεί βάσει ποσοτήτων του πλοίου και
– Έσοδα από δραστηριότητες εκμίσθωσης γυμνού σκάφους (μίσθωση πλοίων χωρίς πλήρωμα). Οι υπηρεσίες αυτές υπόκεινται σε φορολόγηση βάσει της χωρητικότητας, υπό την προϋπόθεση ότι ο δικαιούχος αυτοχρηματοδοτεί τουλάχιστον το 50% του φόρου χωρητικότητας του στόλου του και ότι το σκάφος δεν εκμισθώνεται για περίοδο μεγαλύτερη των τριών ετών.
Η μη εμπιστευτική έκδοση της απόφασης θα δημοσιευθεί με τον αριθμό υπόθεσης SA.45300 στο Μητρώο Κρατικών Ενισχύσεων στον ιστότοπο της ΓΔ Ανταγωνισμού, αφού διευθετηθούν τυχόν ζητήματα περί απορρήτου.
http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/18/6107