Αγγλικά

25/11/2020 Έγκριση αυστριακών μέτρων για σιδηροδρομικές μεταφορές λόγω κορωνοϊού – SA.57371

Η Επιτροπή ενέκρινε, σύμφωνα με τις Κατευθυντήριες Γραμμές για τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις 2008, δύο αυστριακά μέτρα για τη στήριξη του τομέα των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, συνολικού προϋπολογισμού 166,4 εκατ. ευρώ, και ένα μέτρο για τη στήριξη του τομέα των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών λόγω κορωνοϊού, συνολικού προϋπολογισμού 9 εκατ. ευρώ
Η Αυστρία κοινοποίησε στην Επιτροπή δύο μέτρα στήριξης του τομέα των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, ώστε να ενθαρρύνουν περαιτέρω τη μετακίνηση εμπορευματικών μεταφορών από το οδικό στο σιδηροδρομικό δίκτυο και ένα τρίτο μέτρο στήριξης των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών λόγω κορωνοϊού.

Το πρώτο μέτρο τροποποιεί τον προϋπολογισμό ενός υφιστάμενου καθεστώτος ενισχύσεων (SA.55507/2019), προκειμένου να χορηγηθούν επιπλέον επιχορηγήσεις συνολικού προϋπολογισμού 150,7 εκατομμυρίων ευρώ για το 2020.

Το δεύτερο μέτρο έχει συνολικό προϋπολογισμό 115,7 εκατομμυρίων ευρώ και θα επιτρέψει στην Αυστρία να απαλλάξει τους σιδηροδρομικούς εμπορευματικούς μεταφορείς από το κόστος των τελών πρόσβασης σε σιδηροτροχιά (δηλαδή από τα τέλη που πρέπει να πληρώσουν οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις για τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου) κατά την περίοδο από την 1η Μαρτίου 2020 έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020. Με αυτόν τον τρόπο οι σιδηροδρομικοί εμπορευματικοί μεταφορείς στην Αυστρία θα μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τη δύσκολη οικονομική κατάσταση που προκαλείται από την πανδημία του κορωνοϊού.

Το τρίτο μέτρο έχει συνολικό προϋπολογισμό περίπου 9 εκατομμυρίων ευρώ και εξασφαλίζει τη ρευστότητα των σιδηροδρομικών μεταφορέων επιβατών σε εμπορική βάση. Ειδικότερα, οι δικαιούχοι μεταφορείς, βάσει του συγκεκριμένου μέτρου, θα απαλλαχθούν από την πληρωμή των τελών πρόσβασης σε σιδηροτροχιά που οφείλονται κατά την περίοδο από 8 Οκτωβρίου 2020 έως 31 Δεκεμβρίου 2020. Το μέτρο αποσκοπεί στη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων που παρέχουν υπηρεσίες μεταφοράς σε επιβάτες. Επιπλέον, το μέτρο διασφαλίζει τη διατήρηση της συχνότητας των υπηρεσιών μεταφοράς, επιτρέποντας, έτσι, την κινητικότητα των πολιτών καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού.

Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι τα μέτρα είναι ευεργετικά για το περιβάλλον και την κινητικότητα, καθώς ενισχύουν τις σιδηροδρομικές μεταφορές, οι οποίες είναι λιγότερο ρυπογόνες από τις οδικές και, ταυτόχρονα, μειώνουν την οδική συμφόρηση. Η Επιτροπή διαπίστωσε, επίσης, ότι τα μέτρα είναι αναλογικά και απαραίτητα για την επίτευξη του επιδιωκόμενου στόχου, δηλαδή για τη στήριξη της μετατόπισης των μεταφορών από το οδικό στο σιδηροδρομικό δίκτυο, χωρίς να προκαλούνται αδικαιολόγητες στρεβλώσεις του ανταγωνισμού.

Τέλος, η απαλλαγή από τα τέλη πρόσβασης στην υποδομή που προβλέπονται στο δεύτερο και τρίτο μέτρο είναι σύμφωνη με τον πρόσφατο Κανονισμό (ΕΕ) 2020/1429 σχετικά με τη θέσπιση μέτρων για μια βιώσιμη σιδηροδρομική αγορά στο πλαίσιο της επιδημικής έκρηξης της COVID-19. Ο εν λόγω Κανονισμός επιτρέπει και ενθαρρύνει τα κράτη μέλη να εγκρίνουν προσωρινά τη μείωση ή αναβολή των τελών πρόσβασης σε σιδηροδρομικές υποδομές κάτω από το άμεσο κόστος.

Συνεπώς, η Επιτροπή ενέκρινε τα επίμαχα μέτρα σύμφωνα με τις Κατευθυντήριες Γραμμές για τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις 2008.

Η μη εμπιστευτική έκδοση της απόφασης θα δημοσιευθεί με τον αριθμό υπόθεσης SA.57371 στο Μητρώο Κρατικών Ενισχύσεων στον ιστότοπο της ΓΔ Ανταγωνισμού, αφού διευθετηθούν τυχόν ζητήματα περί απορρήτου.

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_20_2093
Επιστροφή



ΔηΣΚΕ & αγορά Οδηγός ΜοΚΕ κρατικών ενισχύσεων
      Powered by Softways S.A. Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ε.Ε.