Αγγλικά

24/02/2020 Ανάκτηση ενίσχυσης από τη σιδηροδρομική εταιρία μεταφορών CRF Marfa – SΑ.43549

Η Επιτροπή διέταξε τη Ρουμανία να ανακτήσει την ενίσχυση που χορήγησε παράνομα στον κρατικό πάροχο σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών "CRF Marfa", εντός προθεσμίας έξι μηνών
Η κρατική εταιρία με την επωνυμία "CRF Marfa" παρέχει υπηρεσίες σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών στη Ρουμανία και, συγκεκριμένα παρέχει υπηρεσίες μεταφοράς εγχώριου άνθρακα, τσιμέντου, χημικών προϊόντων, σιτηρών και πετρελαίου, ξύλου, αλατιού και μετάλλων. Τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζει οικονομικές δυσχέρειες, με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί, από το έτος 2010, σημαντικό χρέος σε βάρος της και έναντι του κρατικού διαχειριστή του σιδηροδρομικού δικτύου μεταφορών, "CRF Infrastructura", καθώς και έναντι των εθνικών οργανισμών κοινωνικής ασφάλισης και φορολογικής διοίκησης.

Η Ρουμανία χρηματοδότησε τη CFR Marfa με 570 εκατ. ευρώ περίπου, μέσω διαγραφής των χρεών της και μη είσπραξης των οφειλών της. Ειδικότερα, η Ρουμανία σύναψε, το 2013, ένα συμβόλαιο ανακεφαλαιοποίησης χρέους με την CFR Marfa, βάσει του οποίου ορισμένα χρέη της CFR Marfa, ύψους περίπου 363 εκατ. ευρώ, μετατράπηκαν σε ίδια κεφάλαια. Ακόμη, απέτυχε να εισπράξει τις οφειλές κοινωνικής ασφάλισης και τους εκκρεμείς φόρους της CFR Marfa, καθώς και τα χρέη της προς την CFR Infrastructura που δημιουργήθηκαν μετά το 2013.

Η Επιτροπή, αφού έλαβε καταγγελία από την Ένωση των ρουμανικών ιδιωτικών παρόχων σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών σχετικά με τη χορήγηση παράνομης κρατικής ενίσχυσης από τη Ρουμανία στη CFR Marfa, κίνησε την επίσημη διαδικασία έρευνας.

Στο πλαίσιο αυτό, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι, εν προκειμένω, το ρουμανικό κράτος ενεργούσε ως δημόσια αρχή και όχι ως μέτοχος της εταιρίας. Ωστόσο, ακόμη και εάν το κράτος είχε ενεργήσει ως μέτοχος και τύγχανε εφαρμογής το κριτήριο ΦΟΑ, προκύπτει ότι κανένας ιδιωτικός φορέας εκμετάλλευσης δεν θα είχε διαγράψει το χρέος ή δεν θα αναλάμβανε την αποπληρωμή του, χωρίς επαρκή αποζημίωση. Συνεπώς, επειδή πληρούνται όλα τα κριτήρια του άρθρου 107 παρ. 1 ΣΛΕΕ, η Επιτροπή έκρινε ότι η δημόσια χρηματοδότηση που παρείχε η Ρουμανία στην CFR Marfa, χωρίς να προηγηθεί κοινοποίησή της στην Επιτροπή, συνιστούσε παράνομη κρατική ενίσχυση, η οποία δεν ήταν συμβατή σύμφωνα με τις Κατευθυντήριες Γραμμές για τη διάσωση και αναδιάρθρωση μη χρηματοπιστωτικών προβληματικών επιχειρήσεων 2014. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή διέταξε τη Ρουμανία να ανακτήσει την ενίσχυση που χορήγησε κατά παράβαση του άρθρου 108 παρ. 3 ΣΛΕΕ πλέον τόκων και εντός προθεσμίας έξι μηνών αντί της συνήθους τετράμηνης προθεσμίας, ενόψει της φύσης των δραστηριοτήτων που ασκεί η CFR Marfa.

Η μη εμπιστευτική έκδοση της απόφασης θα δημοσιευθεί με τον αριθμό υπόθεσης SA.43549 στο Μητρώο Κρατικών Ενισχύσεων στον ιστότοπο της ΓΔ Ανταγωνισμού, αφού διευθετηθούν τυχόν ζητήματα περί απορρήτου.

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_20_313
Επιστροφή



ΔηΣΚΕ & αγορά Οδηγός ΜοΚΕ κρατικών ενισχύσεων
      Powered by Softways S.A. Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ε.Ε.