Αγγλικά

24/02/2020 Έγκριση ρουμανικών χρηματοδοτήσεων του αερολιμένα της Τιμισοάρα – SA.31662

Η Επιτροπή έκρινε ότι ορισμένες από τις χρηματοδοτήσεις που χορήγησε η Ρουμανία, μεταξύ των ετών 2007 και 2009, στον αερολιμένα της Τιμισοάρα δεν συνιστούν κρατικές ενισχύσεις, ενώ οι υπόλοιπες συνιστούν συμβατές κρατικές ενισχύσεις σύμφωνα με τις Κατευθυντήριες Γραμμές για τις κρατικές ενισχύσεις στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών 2005
Το αεροδρόμιο της Τιμισοάρα είναι ένα διεθνές αεροδρόμιο που βρίσκεται στη δυτική Ρουμανία και αποτελεί το τρίτο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας.

Τον Μάιο του 2011, κατόπιν καταγγελίας που υπέβαλε η εταιρία αεροπορικών μεταφορών Carpatair, η Επιτροπή κίνησε την επίσημη διαδικασία έρευνας, για να αξιολογήσει κατά πόσον ορισμένα μέτρα υπέρ του αεροδρομίου της Τιμισοάρα και της εταιρίας Wizz Air ήταν σύμφωνα με τους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων της ΕΕ. Ειδικότερα, η Επιτροπή εξέτασε:

– τη δημόσια χρηματοδότηση που χορηγήθηκε στον διαχειριστή του αερολιμένα της Τιμισοάρα μεταξύ των ετών 2007 και 2009,

– τα καθεστώτα αερολιμενικών τελών και συναφών εκπτώσεων που εγκρίθηκαν το 2007, το 2008 και το 2010,

– τις συμφωνίες που υπογράφηκαν το 2008 μεταξύ του διαχειριστή του αερολιμένα και της Wizz Air, και συγκεκριμένα: i) μνημόνιο συμφωνίας, ii) συμφωνία εμπορίας, iii) συμφωνία εκμετάλλευσης και iv) συμφωνία επίγειας εξυπηρέτησης και

– τη μη επιβολή των τιμολογούμενων αερολιμενικών τελών από τον διαχειριστή του αερολιμένα προς την Wizz Air κατά το διάστημα από τον Οκτώβριο του 2009 έως τον Φεβρουάριο του 2010.

Η Επιτροπή διαπίστωσε σχετικά ότι:

1) Ορισμένα δημόσια κονδύλια που έλαβε ο διαχειριστής του αεροδρομίου μεταξύ των ετών 2007 και 2009 χρησιμοποιήθηκαν είτε για τη χρηματοδότηση μη οικονομικών δραστηριοτήτων του αεροδρομίου, είτε δεν του παρείχαν οικονομικό πλεονέκτημα και, άρα, δεν συνιστούν κρατική ενίσχυση. Οι υπόλοιπες δημόσιες χρηματοδοτούμενες επενδύσεις ήταν πλήρως συμβατές με τις Κατευθυντήριες Γραμμές για τις κρατικές ενισχύσεις στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών 2005, οι οποίες ίσχυαν την εποχή εκείνη.

2) Τα καθεστώτα αερολιμενικών τελών 2007, 2008 και 2010, συμπεριλαμβανομένων των εκπτώσεων, εφαρμόστηκαν με τον ίδιο τρόπο σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες στο αεροδρόμιο της Τιμισοάρα. Αυτό σημαίνει ότι τα καθεστώτα αυτά δεν ήταν επιλεκτικά και, ως εκ τούτου, δεν συνιστούν κρατικές ενισχύσεις.

3) Οι συμφωνίες του 2008 με την Wizz Air ήταν προοδευτικά κερδοφόρες για τον αερολιμένα και ένας συνετός Φορέας Οικονομίας της Αγοράς θα είχε συνάψει τέτοιου είδους συμφωνία. Ως εκ τούτου, ούτε και οι εν λόγω συμφωνίες συνιστούν κρατικές ενισχύσεις.

4) Τα αερολιμενικά τέλη που έπρεπε να καταβάλει η Wizz Air για το διάστημα από τον Οκτώβριο του 2009 έως τον Φεβρουάριο του 2010 συμψηφίστηκαν νόμιμα με τις απαιτήσεις που είχε αυτή έναντι του αερολιμένα βάσει των μεταξύ τους σχετικών εμπορικών συμφωνιών. Έτσι, η υποτιθέμενη καταγγελία μη εκτέλεσης έγινε χωρίς αντικείμενο.

Η μη εμπιστευτική έκδοση της απόφασης θα δημοσιευθεί με τον αριθμό υπόθεσης SA.31662 στο Μητρώο Κρατικών Ενισχύσεων στον ιστότοπο της ΓΔ Ανταγωνισμού, αφού διευθετηθούν τυχόν ζητήματα περί απορρήτου.

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_20_311
Επιστροφή



ΔηΣΚΕ & αγορά Οδηγός ΜοΚΕ κρατικών ενισχύσεων
      Powered by Softways S.A. Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ε.Ε.