Αγγλικά

12/12/2018 Όχι ενίσχυση η παράταση σύμβασης παραχώρησης του αερολιμένα Αθηνών – SA.48509

Η Επιτροπή αποφάνθηκε ότι η παράταση της σύμβαση παραχώρησης για την εκμετάλλευση του διεθνούς αερολιμένα Αθηνών από την εταιρία ΔΑΑ δεν προσκομίζει σε αυτήν οικονομικό πλεονέκτημα και, συνεπώς, δεν συνιστά κρατική ενίσχυση
Η Επιτροπή ενέκρινε την απόφαση της Ελλάδας να παρατείνει για 20 επιπλέον χρόνια τη διάρκεια ισχύος της σύμβασης παραχώρησης της εκμετάλλευσης του διεθνούς αερολιμένα Αθηνών από την εταιρία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.» (ΔΑΑ), η οποία καταρτίσθηκε αρχικά το έτος 1996.

Τον Ιούνιο του 2017, η Ελλάδα κοινοποίησε σχέδιο παράτασης της εν λόγω σύμβασης έναντι τιμήματος 1,1 δισ. ευρώ που θα κληθεί να καταβάλει η ΔΑΑ. Οι ελληνικές αρχές έλαβαν την απόφαση αυτή στο πλαίσιο του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων για το οποίο δεσμεύτηκε η Ελλάδα μέσω του προγράμματος για τη στήριξη της σταθερότητας του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας. Η Επιτροπή, αξιολογώντας την εν λόγω σύμβαση, διαπίστωσε ότι η συναλλαγή μεταξύ του κράτους και της ΔΑΑ γίνεται με όρους αγοράς, καθώς το ύψος του τιμήματος ανταποκρίνεται στις συνθήκες της αγοράς και, επομένως, η Ελλάδα ενεργεί εν προκειμένω ως Φορέας Οικονομίας της Αγοράς. Συνεπώς, η ΔΑΑ δεν αποκομίζει οικονομικό πλεονέκτημα και, άρα, δεν πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις του άρθρου 107 παρ. 1 για την ύπαρξη κρατικής ενίσχυσης. Επιπροσθέτως, η Επιτροπή παρατήρησε ότι η επίμαχη συναλλαγή συνάδει με τους κανόνες της ΕΕ για τις δημόσιες συμβάσεις. Συνακόλουθα, η Επιτροπή αποφάνθηκε ότι η παράταση της σύμβασης παραχώρησης του διεθνούς αερολιμένα Αθηνών δεν συνιστά κρατική ενίσχυση.

Η μη εμπιστευτική έκδοση της απόφασης θα δημοσιευθεί με τον αριθμό υπόθεσης SA. 48509 στο Μητρώο Κρατικών Ενισχύσεων στον ιστότοπο της ΓΔ Ανταγωνισμού, αφού διευθετηθούν τυχόν ζητήματα περί απορρήτου.

http://europa.eu/rapid/press-release_IP-18-6785_el.htm
Επιστροφή



ΔηΣΚΕ & αγορά Οδηγός ΜοΚΕ κρατικών ενισχύσεων
      Powered by Softways S.A. Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ε.Ε.