Αγγλικά

29/10/2019 Επίσημη διαδικασία έρευνας για τη χρηματοδότηση της Air Nostrum – SA.50707

Η Επιτροπή κίνησε την επίσημη διαδικασία έρευνας, προκειμένου να διαπιστώσει εάν το σχέδιο της ισπανικής περιφέρειας της Βαλένθια σχετικά με τη χρηματοδότηση της περιφερειακής αεροπορικής εταιρίας Air Nostrum πληροί τις προϋποθέσεις του ΓΑΚ και των Κατευθυντηρίων Γραμμών για το περιβάλλον και την ενέργεια 2014
Η Air Nostrum είναι μια περιφερειακή αεροπορική εταιρία που εδρεύει στη Βαλένθια της Ισπανίας. Στο πλαίσιο των σχεδίων της για την τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης της περιοχής, η Περιφερειακή Κυβέρνηση της Βαλένθια ενέκρινε, το 2018, τη χορήγηση χρηματοδότησης, ύψους 3 εκατ. ευρώ, στην Air Nostrum, ενώ θα της χορηγήσει και πρόσθετη χρηματοδότηση, ύψους 6 εκατ. ευρώ κατ’ ανώτατο όριο, για την περίοδο 2019-2020. Τα μέτρα αποσκοπούν στη στήριξη της ανανέωσης του στόλου της αεροπορικής εταιρείας μέσω της απόκτησης νέων, επιπλέον, αεροσκαφών πιο φιλικών προς το περιβάλλον.

Η Ισπανία ισχυρίζεται ότι το μέτρο εμπίπτει στους κανόνες του ΓΑΚ 651/2014 για την προστασία του περιβάλλοντος και ότι, συνεπώς, δεν απαιτείται να κοινοποιηθεί στην Επιτροπή πριν τη χορήγησή του. Η Επιτροπή, αμφισβητώντας τον εν λόγω ισχυρισμό και προκειμένου να διαπιστώσει εάν το επίμαχο μέτρο είναι σύμφωνο με τις Κατευθυντήριες Γραμμές για το περιβάλλον και την ενέργεια 2014, κίνησε την επίσημη διαδικασία έρευνας. Κατά τη διαδικασία αυτή η Επιτροπή θα εξετάσει συγκεκριμένα:

- εάν η επίμαχη ενίσχυση έχει «κίνητρο», δηλαδή εάν η Air Nostrum αποφάσισε να αποκτήσει τα 10 αεροσκάφη Bombardier CRJ-1000 με αποδοτικότερη κατανάλωση καυσίμων το 2017 εξαιτίας της δημόσιας χρηματοδότησης που της δόθηκε, ή εάν η επένδυση στην πιο φιλική προς το περιβάλλον επιλογή θα είχε πραγματοποιηθεί σε κάθε περίπτωση, ακόμη και εάν δεν υπήρχε δημόσια υποστήριξη, δεδομένου ότι η Air Nostrum είχε ήδη ανανεώσει τον στόλο της με 18 αεροσκάφη Bombardier CRJ-1000 πριν από το 2017 χωρίς να λάβει κρατική ενίσχυση,

- εάν το επίμαχο μέτρο πληροί την προϋπόθεση του ΓΑΚ, σύμφωνα με την οποία, για να χαρακτηριστεί μια χρηματοδοτική μίσθωση ως επένδυση, η σύμβαση χρηματοδοτικής μίσθωσης πρέπει να περιλαμβάνει την υποχρέωση (και όχι απλώς την επιλογή) αγοράς του αεροσκάφους από την Air Nostrum.

Η μη εμπιστευτική έκδοση αυτής της απόφασης θα δημοσιευθεί με τον αριθμό υπόθεσης SA.50707 στο Μητρώο κρατικών ενισχύσεων στην ιστοσελίδα της Γ.Δ. Ανταγωνισμού της Επιτροπής, αφού επιλυθούν τυχόν ζητήματα εμπιστευτικότητας.

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_19_6191
Επιστροφή



ΔηΣΚΕ & αγορά Οδηγός ΜοΚΕ κρατικών ενισχύσεων
      Powered by Softways S.A. Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ε.Ε.