Αγγλικά

27/02/2020 Τροποποίηση τσεχικού καθεστώτος για τις σιδηροδρομικές μεταφορές – SA.55861

Η Επιτροπή ενέκρινε, σύμφωνα με τις Κατευθυντήριες Γραμμές για τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις 2008, την παράταση του καθεστώτος για την αναβάθμιση του εξοπλισμού των σιδηροδρομικών οχημάτων και τη χορήγηση επιπλέον ενίσχυσης, με στόχο την προώθηση της διαλειτουργικότητας των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Τσεχία
H Τσεχία αποφάσισε να παρατείνει μέχρι το 2022 το εγκεκριμένο καθεστώς για την αναβάθμιση του εξοπλισμού διαχείρισης της κυκλοφορίας σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού με το νεότερο Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης της Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS), αυξάνοντας τον συνολικό προϋπολογισμό του.

Το ERTMS είναι ένα σύστημα ασφαλείας που εξασφαλίζει τη συμμόρφωση των αμαξοστοιχιών με περιορισμούς ταχύτητας και υποχρεώσεις σηματοδότησης. Το σύστημα αυτό αναμένεται να επιτρέψει τη δημιουργία ενός ενιαίου ευρωπαϊκού συστήματος σηματοδότησης για τη διαχείριση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας και να αυξήσει την ασφάλεια και την ανταγωνιστικότητα του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού τομέα.

Όπως και στο αρχικό καθεστώς, η χρηματοδότηση θα λάβει τη μορφή άμεσων επιχορηγήσεων προς στους ιδιοκτήτες ή τους φορείς εκμετάλλευσης σιδηροδρομικών οχημάτων, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για την αναβάθμιση του υπάρχοντος εξοπλισμού. Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι το τσεχικό μέτρο είναι επωφελές για το περιβάλλον και την κινητικότητα, καθώς υποστηρίζει τις σιδηροδρομικές μεταφορές, οι οποίες είναι λιγότερο ρυπογόνες από τις οδικές μεταφορές, μειώνοντας παράλληλα την οδική συμφόρηση. Επιπλέον, το μέτρο είναι αναλογικό και απαραίτητο για την επίτευξη των επιδιωκόμενων στόχων, δηλαδή την προώθηση της διαλειτουργικότητας των σιδηροδρομικών συστημάτων στην ΕΕ και στηρίζει τη μετάβαση των εμπορευματικών μεταφορών από το οδικό στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Τέλος, η ενίσχυση έχει «χαρακτήρα κινήτρου», καθώς οι ιδιοκτήτες ή οι φορείς εκμετάλλευσης σιδηροδρομικών οχημάτων δεν θα αναλάμβαναν από μόνοι τους και χωρίς κρατική χρηματοδότηση την αναβάθμιση του τροχαίου υλικού τους.

Συνεπώς, η Επιτροπή ενέκρινε την παράταση του επίμαχου μέτρου μέχρι το 2022, καθώς και τη χορήγηση πρόσθετης χρηματοδότησης σύμφωνα με τις Κατευθυντήριες Γραμμές για τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις 2008.

Η μη εμπιστευτική έκδοση της απόφασης θα δημοσιευθεί με τον αριθμό υπόθεσης SA.55861 στο Μητρώο Κρατικών Ενισχύσεων στον ιστότοπο της ΓΔ Ανταγωνισμού, αφού διευθετηθούν τυχόν ζητήματα περί απορρήτου.

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/mex_20_345
Επιστροφή



ΔηΣΚΕ & αγορά Οδηγός ΜοΚΕ κρατικών ενισχύσεων
      Powered by Softways S.A. Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ε.Ε.